Zúčastnila jsem se této marketingové události a také jsem přednášela. Společně s Evou Fruhwirtovou jsme představily kampaň pro Koloběh Dalešického pivovaru. Naše prezentace byla o propojení offline marketingu s onlinem a nutnosti sbližování zákazníka se značkou. Ukázaly jsme, jak je možné za relativně nízký rozpočet udělat PR a reklamu tak, aby se finančně vrátila, v tomto případě v podobě závodníků a návštěvníků sportovní akce.
Stručně se pokusím vylíčit ty nejlepší marketingové tipy z celé konference, které pro vás mohou být užitečné.
Co sbližovat?
Jak sbližovat?
Pracovat se zákazníkem tak, abyste jej oslovili něčím, co jej nebude obtěžovat, ale naopak ho potěší. K tomu vám pomůže cílené a segmentované rozesílání newsletterů, které může stát jen pár stovek měsíčně.
Nechte zákazníka nahlédnout do vaší „kuchyně“, ukažte mu, jak se váš produkt vyrábí, vyfoťte zákazníka s produktem přímo v dílně/výrobně/prodejně při nějaké výrobní činnosti. Uvidíte, jak se hned vaše značka prožene celým Facebookem. Protože každý zákazník se rád pochlubí s tím, co ostatní jen tak nezažijí.
Vaši obchodníci musí spolupracovat s marketingovým a propagačním oddělením. Vzájemně své kroky musí nejen propojovat, ale také vyhodnocovat. Jak je to jednoduché, nám ukázalo Brašnářství a sedlářství Tlustý. Začátky ve sklepě byly těžké, ale dnes po roce je 11.000 fanoušků na Facebooku a rozjetý obchod důkazem toho, že když se chce, všechno jde.
Centrála a regionální pobočky k sobě často mívají daleko. Vznikla unikátní síť Win-win network, která umí efektivně spojit centrálu s regionem, speciálně pro franšízy je to velká příležitost.
Vydáváte firemní časopis, prospekt a hromadně někam neadresně rozesíláte? Co takhle cílit na ty, kteří jej opravdu chtějí? Pronajměte si stojany, ze kterých si lidé berou prospekt, který je zajímá, sami a budete mít jistotu, že ho nevyhodí.
Slíbila jsem, že budu stručná, takže končím s výčtem toho nejlepšího z konference.
Zajímá vás konkrétně, jak dopadl Koloběh Dalešického pivovaru? Ráda vám případovou studii odprezentuji živě, neváhejte mě kontaktovat.
Autor článku: Jiřina Nováková, novakova@relative.cz